reklame

To ting, der trender på nettet

h6

Der er stort set ikke noget, du ikke kan finde på nettet og det bliver bare ved med at overraske. I dag er det måske sushi og dating, der er øverst på listen mens det i morgen er el-cykler og herremode. Fælles for det hele er dog, at jo mere du gør opmærksom på dit produkt, jo mere vil det sælge. Derfor er det naturligvis annoncering af en helt speciel og lidt overset slags, der er nummer et på listen, mens noget så hverdagsagtigt som dine bisser er nummer to.

Læs med og bliv klogere på, hvad det er, der hitter på nettet og, hvorfor det netop er de to ting der er ’all the rage’ i disse dage, hvor hele verden ligger for dine fingerspidser.

Styr på bisserne

I Danmark er vi så heldige, at vores besøg hos lægen betales gennem skatten, men desværre er det ikke tilfældet med tandlægen og derfor er der rigtig mange, der skærer rigtig meget ned på netop den slags – især, når det handler om ting der er ’nice to have’ frem for ’need to have’.

Måske derfor er det også blevet populært at lede efter billigere alternativer på nettet og i nogle tilfælde kan det faktisk betale sig.

Netop en af de ting er noget af det, der virkelig hitter op nettet – nemlig bideskinner – og der er da også virkelig mange penge at spare ved at købe skinnerne på nettet frem for at få dem specialfremstillet hos tandlægen. Det betyder, at der er en løsning for folk folk, der ikke har de 4000-5000 kroner en bideskinne hos tandlægen let kan ende med at koste, men som stadig ønsker at lindre de mange ubehagelige følger der er ved brukisme (at skære tænder). Skinnerne på nettet koster mellem 5 og 10% af det en skinne hos tandlægen koster. Det er naturligvis ikke samme kvalitet, men det skulle give en lindring, der er til at tage og føle på.

bideskinne

Visuel annoncering

På nettet handler alt om annoncering og synlighed. Jo mere dit produkt bliver set, des mere bliver det husket. Især den visuelle form for annoncering er vundet frem – men det er ikke længere nok med bare billeder, det er film, der trender.

At få folk til at huske dit brand er noget af det den nyeste forskning peger på som det vigtigste inden for markedsføring. Det handler om at være forrest i hukommelsen hele tiden, så netop dit brand popper op, når der tales om eller tænke på ting, der har sammenhæng med det.

Noget af det, der i øjeblikket er rigtig stor fokus på, men som endnu ikke hitter 100% er Youtube annoncering. Det handler ikke om at sælge specifikke produkter, men i stedet for om at skabe opmærksomhed og genkendelighed omkring dit brand og det logo og det, som det står for.

De store firmaer og brands som coca cola og lignende har opdaget denne form for reklame, for dem er 6 sekunder længe nok til at skabe opmærksomhed omkring deres brand. Cola behøver ikke mere end et glas med deres navn på fyldt med is og en brun læskedrik, der hændes i glasset akkompagneret af den klassiske lyd af brus. Der er ingen, der er i tvivl om, hvad det betyder.

Overvejer du selv denne form for annoncering, så kræver det rigtig meget arbejde, viden og også gerne test med fokusgrupper før du kaster dig ud i det. 6 sekunder er nemlig ikke meget og derfor vil du opdage, at hver eneste billede i din film tæller – og brandet skal være i synligt fokus hele vejen igennem. Heldigvis er der folk, der har specialiseret sin inden for dette område, som står klar til at hjælpe dig.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *